18 Ocak 2015 Pazar

Çalıkuşu ve Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz

  Uzun zamandır uğramıyordum buralara. Daha doğrusu uğrayamıyordum. Ders çalışmaktan fırsat bulup bir türlü yazı yazamıyordum bloga. İnanır mısınız, evden bile nadiren çıkıyorum artık. Ev-okul arasında mekik dokuyup duruyorum. Konu misafirliğe gitmeye gelir gelmez de kabul etmiyorum, çünkü misafirliğe gidip orda sohbet ederek geçireceğim sürede evde kalıp test çözer, eksiklerimi tamamlarım. E haliyle bu düşünce de beni asosyal biri yapıyor. Cidden ama, sınavların varken misafirliğe gitmek de nesi? Otur ders çalış, daha sonra gidebilirsin misafirliğe ama sınav beklemez, bunu herkes biliyor. O yüzden okul zamanında misafirliğe gitmeyi bırakın, kitap bile okuyamadım. Aslında evet, okudum ama okuduklarımı da Edebiyat sınavında sorulacağı için okudum. Aslında buna okunmak da denmez çünkü her iki kitabı da sınav döneminde olduğum için hemen bitirmem gerekiyordu. Bu nedenle okuduğum kitaplardan pek haz alamadım diyebilirim. 

  Edebiyat sınavı için okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum. İlki Reşat Nuri Güntekin'in Çalıkuşu kitabı. Hocamız, sınavı ilk başta kasımın başında yapacağını söylediği için kitabı ekimin sonlarına doğru okumaya başladım. 200. sayfaya gelmiştim ki hocamız kararını değiştirerek sınavı kasımın sonuna erteledi. Ben de bıraktım kitabı, ya erken bitirip sınav gününe kadar aklımda bi şey kalmazsa diye. Sınav haftası geldi, tüm sınavlar art arda ve ben hala kitabı okumadım. Hala hatırlıyorum, sınav perşembe günüydü. Çarşamba günü eve gelir gelmez açtım Edebiyat defterini, başladım çalışmaya. Gece saat 10 sularında çalışmayı bırakıp kitabı okumaya kaldığım yerden devam ettim ve sınav günü sabah saat 5'e kadar okudum. Her gün 5.30'da uyanıyorum zaten. Ancak bi yarım saat uyuyabildim. Okulda da okudum biraz. Kitabın bitmesine 35 sayfa kala girdim sınava. Kitapla ilgili sorulan sorulardan sadece 1 tanesini yapamadım. Soru da kitabın sonuyla ilgiliydi. Kitabın sonunu getiremeden sınava giren bir öğrenci o soruyu nasıl yapabilir ki? 
  Kitapta bir sürü olay oluyor ve bu olayları sindirerek okumak gerektiği için aklımda pek bir şey kalmadı. Kitap akıcı bir üslupla yazılmasına karşın kitabı 1 günde değil de birkaç güne bölerek okumak gerektiği için okurken ben pek haz alamadım. Kitabı sevdim mi diye sorsanız sevdim derim ama hala o 35 sayfayı okumadım. Kitaba yaz tatilinde, yeni okuyormuş gibi başlayacağım yine çünkü bana göre Edebiyatımızda en iyi başyapıtlarından biri olarak kabul edilen bir kitabı hızlı okuyarak değil de sindire sindire okumak gerekir.

  Bir diğer kitap ise Aziz Nesin'in Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz kitabı. Bu kitabı da son güne bıraktığım için 1 günde okumak zorunda kaldım. Bu sefer kitabın sonunu getirebildim ama. Hatta kitapta olan olayları sindirebilmek için az da olsa zamanım bile vardı.                                                                                                                                                              Aziz Nesin'i bu kitapla tanıdım. Bu kitap Çalıkuşu'na nazaran daha sürükleyici ve daha eğlenceliydi benim için. Kitap günlük konuşma diliyle yazılmış. Biraz küfür içerse de bu kitap okunmalı dediklerim arasında.                                                                                                                Aziz Nesin'in, nüfus kağıdı olmadığı için başına olmadık işler gelen Yaşar'ın her gece koğuştakilere hayatını anlatırken aynı zamanda bürokrasiyi de bolca eleştirdiği bir kitap Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz. Yaşar'ın başına o kadar olumsuz şey gelmiş ki okurken ''Bir kere de şans vurmaz mı buna, yazık be!'' demişliğim bile var. Kitapta sinir olduğum şey Yaşar'ın devletin işine gelince var, işine gelmeyince de yok sayılmasıydı. Kitap zaten bundan ibaret. 
  Aziz Nesin'in üslubunu çok sevdim. Diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. 

  Herkese keyifli okumalar! :))

6 yorum:

  1. Çalıkuşuu :) En sevdiğim kitaplardan biridir!

    YanıtlaSil
  2. Yazın Çalıkuşu ve Yaşar ne Yaşar ne Yaşamaz kitaplarını beraber okuyalım mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur okuruz. Tekrardan okumak istiyordum zaten :)

      Sil
  3. Aziz Nesin'in kitapları harika..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aziz Nesin'in sadece bir kitabını okumuş olsam da bu yazarın üslubunu pek beğendiğim için diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Elbet onlar da bunun gibi harikadır :)

      Sil
  4. com will help you considering the perfect dissertation penning expertise as well as thesis posting provider outside you can actually actually think about. http://9p04jrenr9.dip.jp http://fkmu07zdg9.dip.jp https://imgur.com/a/xfJj5Jd http://z8kugm9fdj.dip.jp https://imgur.com/a/Bcrq55Y https://imgur.com/a/iAgMmIi http://1cuh1lfl6z.dip.jp

    YanıtlaSil