5 Eylül 2014 Cuma

Aynı Yıldızın Altında - John Green *Yaz 2014 Okuma Şenliği*


''O okurken uykuya dalar gibi aşık oldum: Önce yavaş yavaş, sonra bir anda.''

  Evet! Hazel, Augustus ve Isaac kanser. Evet! aşk ön planda. Evet! sonu acıklıydı...ve evet, sonlarda birazcık gözlerim doldu. Hatta gözyaşı bile akmış olabilir.

"Ah Hazel Grace, hiç sorun değil. Kalbimin senin tarafından kırılması bir onur olurdu."

  Destek Grubu'nda arkadaşı Isaac'in tavsiyesiyle gelen August Waters, Tiroid kanseri olan Hazel Grace'le tanışır ve kitabın devamında August'la Hazel'in aşkı, kanser arka plana atılarak anlatılır. 


"Peki," dedi sonsuzluk kadar uzun gelen bir süre sonra. "Belki peki bizim sonsuza dek'imiz olur."
"Peki," dedim.

  'Sonsuza dek' olarak biçilmiş bir kelimenin serüveni ancak bu kadar güzel olabilirdi. Çok hoş bir anlatımı var. Kitapta eğlendiren akılda kalıcı espriler var. Üstelik altı çizilesi bir sürü cümle de var! 

"Beni tanımıyorsun bile," dedim. Konsolda duran kitabı aldım. "Bunu bitirdiğimde seni arasam olmaz mı?"
"Ama cep telefonu numaram sende yok." dedi. 
"Kitabın içinde yazdığından şüpheleniyorum." O şapşal gülümsemesi yüzüne yayılıverdi. 
"Bir de birbirimizi tanımıyoruz diyorsun."
 
...ve August'un METAFOR olayı :)

''Düşüncelerim takımyıldızına dönüştüremediğim yıldızlar gibi.''

  Ayrıca John Green kitabı oluştururken gerçek bir kızın hikayesinden ilham almış. Gerçeklerden ilham alan eserler beni daha çok etkiliyor.

Esther (Grace) Earl ∞ ϟ

Esther Grace Earl (August 3, 1994 – August 25, 2010)   

  Esther Grace Earl’in kaleme aldığı Bu Yıldız Asla Sönmeyecek kitabı hayata dair gerçek olayların derlemesinden oluşan bir anı kitabıdır. Kitapta anlatılan anılar ve yaşam hikayeleri tamamen gerçek olduğu için sizleri alıp Esther’in yaşamına götürecek.
  Sadece mutlu ol, mutlu olamıyorsan seni mutlu eden şeyler yap. Ya da hiçbir şey yapmadan, seni mutlu eden insanların yanında ol. 
-Esther Earl

  On iki yaşında Tiroid kanseri teşhisi konan Farsçada ismin anlamı Yıldız’a gelen Esther’in hikayesinin anlatıldığı bu kitapta kötüye giden sağlığını bir köşeye bırakmış ve hayata umutla bağlanmıştır. Kitapta, iyi kalpli kızın hastalık süreci boyuncaki hayatı ve hastalığında karşılaştığı durumlar fotoğraflarla anlatılıyor.

-Okay?
-Okay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder